Om jag bara visste, att ni visst vet. Om ni bara visste, att ni vet.

"But it was worse when we turned to the kids on the left
And got let down again by some poor excuse for protest
Yeah by idiot fucking hippies in 50 different factions
Who are locked inside some kind of 60's battle re-enactment
And I hung-up my banner in disgust and I head for the door"
Ni vet inte, ni är dumma i huvudet, min blogg är utbildande och vid gudarna ni behöver det.
Jag var för snäll mot er i rubriken, så jag jämnar ut det.
"But it was worse when we turned to the kids on the left
And got let down again by some poor excuse for protest
Yeah by idiot fucking hippies in 50 different factions
Who are locked inside some kind of 60's battle re-enactment
And I hung-up my banner in disgust and I head for the door"

Jag är som ni säkert redan vet rejält besviken på vänstern, textstycket där uppe summerar väl problemet ganska bra, men nej det är inte bara det.
För att vara så ideologiska så är vänstern extremt visionslös. jag hör alltid ord men jag ser aldrig handling. Okej ja det finns folk som blockerar, demonstrerar osv men det leder ingenvart, det är ännu ett sätt att rätta sig i fållan.
Det finns ingen revolutionär gnista kvar, den dödades av intellektuella som teoritiserar men som inte vågar riskera någonting för att skapa det nya.
Dock så ska man väl inte klandra de, jag ska speciellt inte göra det med tanke på allt glassplitter som jag tvingas gå i.
Äh fuck it.
Jag har sagt det förut och säger det igen, det kommer inte bli revolution fören nödvändigheten tvingar folket till det och vi har det jävligt bra i Sverige (och nej jag bryr mig inte om skriken om löneslaveri, imperialism och könsförtryck). Även om de som skriker kanske tycker så så har de för mycket att förlora för att ta striden på riktigt, eller är för få.

Men sen så vill vissa lösa det demokratiskt, vilket man kan förstå.
Meh tappade lusten på ämnet. Nej ni kommer inte få kvalité vad fan tror ni!

Så mitt andra ämne, ni är idioter.
Men det är lugnt, jag är också en idiot så ta det inte personligt, eller jo gör det, jag bryr mig inte vad en idiot tycker om mig.
Men ni borde inte ta åt er av att jag kallar er idioter, jag är ju också en idiot och sen när bryr ni er om vad en idiot tycker om er.
Jag har börjat tro mer och mer på messias. eller nej, jag vill tro.
Ni som har läst brott och straff kommer känna igen det här men jag tror att det fanns en poäng i att bara några få utvalda kan göra banbrytande saker.
Ha, jag tar råd från en galning med storhetsvansinne, som dessutom är påhittad.

Fast nej det tror jag inte. Jag vill tro på allt, men jag är hopplöst fri.
Vi är dömda till frihet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0